ruilen en retourneren

Hoewel ik mijn best doe om de artikelen zo goed mogelijk te omschrijven, kan het natuurlijk voorkomen dat een artikel niet helemaal aan je verwachting voldoet. In dat geval mag je binnen 14 dagen na ontvangst de artikelen zonder opgaaf van reden ruilen of retourneren (herroepingsrecht).

Je kunt dit het makkelijkst doen d.m.v. je persoonlijke account.
Log in met je persoonlijke accountnaam en wachtwoord. Binnen dit account kun je via ‘mijn retouren’ makkelijk aanvinken welk item je retour wilt sturen. Wil je iets ruilen? Neem binnen 14 dagen per e-mail (lisette@pluys.nl) of telefonisch (06-4993 6627) contact met me op, zodat we kunnen bespreken wat je met het product wilt doen; retourneren of ruilen voor een andere maat/kleur c.q. een ander product dat op voorraad is. Indien een artikel niet op voorraad is, kan ik proberen een artikel na te bestellen. De mogelijkheden zijn per merk verschillend.

  • De verzendkosten (zowel bij ruilen als retourneren) zijn in principe voor eigen rekening, tenzij er sprake is van een productiefout of ik het verkeerde item heb gestuurd.
  • Je verpakt en verzendt het artikel netjes en voldoende gefrankeerd. Ongefrankeerde artikelen worden niet in ontvangst genomen.
  • Het verzendrisico voor retourzending zijn voor rekening van de klant.
  • Na het aanmelden van de te ruilen artikelen en het ontvangen van een bevestiging is het van belang dat de artikelen binnen 14 dagen bij Pluys zijn. Daarna neem ik de retour niet meer in behandeling.
  • Voor de te ruilen artikelen worden (eenmalig) geen verzendkosten in rekening gebracht.

Wanneer je het artikel niet wilt ruilen, stort ik, na ontvangst van het geretourneerde product, het desbetreffende aankoopbedrag (exclusief de verzendkosten, tenzij het een (productie)fout of je hele bestelling betreft), terug op je bankrekening.

Retourneren fabricagefout
Indien er duidelijk sprake is van een fabricagefout a.u.b. zo spoedig mogelijk na ontdekking van de fout van het artikel contact opnemen om een afspraak te maken over ruil of terugstorten van het bedrag.
De gemaakte retour verzendkosten zullen in dit geval uiteraard voor rekening van Pluys zijn.

Retourneren verkeerde levering
Indien ik je het verkeerde artikel heb toegestuurd, vraag ik je zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 3 werkdagen na ontvangst van het artikel, contact op te nemen om een afspraak te maken over ruil of terugstorten van het bedrag.
De gemaakte retour verzendkosten zullen in dit geval eveneens voor rekening van Pluys zijn.

Klachtenafhandeling
Mocht je een onverhoopt een klacht over de producten of diensten van Pluys hebben, wil ik je vragen deze eerst bij mij kenbaar te maken door te mailen naar lisette@pluys.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is, staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.